Melodifestivalen 2012

Ja, de flesta vet att alla fyra deltävlingar har ägt rum nu i Melodifestivalen 2012 Sverige, så därför skulle jag, efter mina eget tycke, vilja ge er en topp 10 lista på vilka låtar jag tycker är bäst:

1. Loreen - Euphoria Kommentar: Står i en klass för sig! Skickar Sverige vidare Loreen till Eurovision i Baku har vi goda möjligheter att vinna!

2. Dead by April - Mystery Kommentar: Grymt bra låt! Låten har ett eget forum som aldrig har ägt rum tidigare i Melodifestivalen. Skulle inte ha något emot om det här bidraget vann i finalen, även om jag helst vill att Loreen tar hem rubbet.

3. Lisa Miskovski - Why start a fire Kommentar: De som känner Lisa vet att hon är en mycket duktig sångerska! Denna gång överträffar hon nog mångas öron, med en låt som påminner lite om vinnarlåten Running Scared från förra årets Eurovision. Skulle kunna ha goda möjligheter för topp 10 i stora Eurovisions-schlagern, men inte mer än så tyvärr...

4. David Lindgren - Shout it loud Kommentar: "BreakdansarN" David Lindgren slår till med en modern poplåt, som Danny hade fått erbjudande att sjunga innan, men tackade nej!? Shout it loud är en medryckande låt som lätt sätter sig i huvudet. Dessutom bjuder David på sig själv med ett ptoffsigt nummer tillsammans med ett gäng andra dansare.

5. Danny Saucedo - Amazing Kommentar: Lite "High school musical" varning på den här låten.... Hade mycket högre förväntningar på Dannys låt, med alla rykten man fått höra från aftonbladet, expressen, nt mm.. Dock är numret mycket proffsigt (och dyrt!) vilket ger många bonuspoäng!

6. Molly Sandèn - Why am I crying Kommentar: Mollys röst är en riktig förmögenhet som många skulle offra en arm för! Låten är också väldigt känslosam. Att jag ger Molly plats nr 6 beror mest på att jag har svårt för balader...

7. Andreas Johnson - Lovelight Kommentar: Schysst låt. Vissa delar av låten är Plagiat-varning för låten The beautiful ones av Suedes. Mig berör det dock inte så mycket då resten av låten har sitt egna sound.

8. Love Generation - Just a little bit Kommentar: Tre snygga tjejer, som tillsammans har sytt sina egna kläder (zebra randigt?). Snyggt nummer, men de faller på rösterna som är lite för svaga. Förtjänar dock mer än plats nummer 6 från 3:e deltävlingen.

9. Mattias Andreasson - Förlåt mig Kommentar: Precis som Love Generation åkte Mattias redan ut ur den tredje deltävlingen, på den trista placeringen nr 5. Tycker själv om låten. Mattias träffar tonerna rätt, men ska man gå vidare till Eurovision går det inte att sjunga låten på svenska.

10. Dynazty - Land of broken dreams kommentar: Rock går alltid hem hos mig! Helt ok pipa på artisten, men är hästlängder ifrån The Poodles - Night of passion från år 2006 Melodifestival.

Vet att de flesta är helt ointresserade av Melodi & Eurovision song contest. Ni som dock ser ett intresse till detta arangemang, som äger rum varje år, får gärna lägga en kommentar på vilken låt ni tycker ska vinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0